افتتاح 9 پروژه عمراني مازندران در دهه فجر

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مازندران در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با اشاره به گشايش 9 پروژه عمراني و اشتغالزايي استان مازندران در ايام دهه فجر، افزود: از اين شمار، يک پروژه در حوزه صنايع‌دستي، دو پروژه در بخش ميراث فرهنگي و شش پروژه مربوط به گردشگري است.

اسدالله محمد پور اعتبار اين پروژه‌هاي عمراني قابل گشايش را 138 ميليارد و 450 ميليون تومان اعلام کرد و گفت: اين پروژه‌ها در شهرستان‌هاي گلوگاه، بهشهر، بابل، آمل، چالوس و تنکابن به بهره برداري مي‌رسند.

وي با اشاره به گشايش موزه تاريخ شهر آمل و موزه مردم شناسي برسه دو هزار شانه تراش تنکابن، بيان داشت: ساختمان موزه مردم شناسي برسه با گونه‌‌هاي معماري بومي منطقه و از سازه‌هاي چوبي ساخته شده است.

محمدپور با بيان اينکه طبقه اول موزه تاريخي سه طبقه آمل به موزه مردم شناسي اختصاص مي‌يابد، گفت: طبقه دوم به موزه اسناد تاريخي و طبقه سوم نيز به موزه باستان شناسي تبديل مي‌‌شود.

به گفته اين مقام مسوول، موزه تاريخي آمل در ساختمان قديمي دارائي مربوط به دوره پهلوي اول راه اندازي خواهد شد.

مديرکل ميراث فرهنگي استان مازندران يدآور شد: با گشايش دو موزه ياد شده مازندران صاحب هشت موزه خواهد شد.

وي موزه‌ها را بهترين راوي تاريخ و فرهنگ يک ملت توصيف کرد و بيان داشت: بومي و استاني شدن اين موز‌ها باعث نمايش ملموس هنر و فرهنگ يک قوم مي‌شود.

محمدپور پروژه‌هاي گردشگري قابل گشايش را متل باران سبز، هتل آپارتمان کوشال، هتل آپارتمان کانيک، دو واحد پذيرايي در گلوگاه و بهشهر و مجموعه تفريحي توريستي باغ ملل بابل از جمله زيرساخت‌هاي توسعه گردشگري برشمرد.

/119


انتهای پیام/

کد خبر 1389110621